تعيين قيمت خودرو بدون حضور قطعه سازان؟


تعيين قيمت خودرو بدون حضور قطعه سازان؟ عضو هيات مديره انجمن سازندگان قطعه خودرو با بيان اينکه 80 درصد از قيمت خودرو وابسته به نرخ هاي قطعه است، گفت: به نظر مي رسد که هرگونه تصميم گيري براي تغيير قيمت خودرو بايد با حضور نمايندگان قطعه سازان در شوراي رقابت باشد؛ درحاليکه قطعه سازان هم اکنون عضو اين شورا نيستند.
فرهاد به نيا با اشاره به اينکه قطعات بخش عمده اي از قيمت خودرو را تشکيل مي دهد، گفت: قطعه سازان نيز بايد در جلسات شوراي رقابت حضور داشته باشند تا اگر قرار است کاهش يا افزايشي بر قيمت خودرو حاکم شود، تامين کنندگان قطعات نيز در جريان باشند و برنامه هاي خود را ارايه دهند.
عضو هيات مديره انجمن سازندگان قطعات خودرو افزود: هم اکنون قطعه سازان با جرايم بانکي بسياري مواجه هستند و در حاليکه بايد مطابق با مصوبه شوراي پول و اعتبار وام هاي 14 و 15 درصدي به آنها تعلق گيرد، اما آنها به سيستم بانکي بهره 26 درصدي مي پردازند و البته جرايم ديرکرد 32 درصدي را نيز بايد به آن اضافه کرد.وي تصريح کرد: تمام تلاش انجمن اين است که بتوان بهره هاي اضافي دريافتي از سوي بانکها را به قطعه سازان برگرداند و مطالبات آنها را پيگري کند.
به نيا با اشاره به اينکه در طي سه سال گذشته از عملکرد هيات مديره انجمن قطعه سازان، توانستيم براي 160 شرکت قطعه ساز، از وزارت امور اقتصادي و دارايي نامه دريافت کرده و مطالبات ماليات بر ارزش افزوده را که قطعه سازان پرداخت کرده اند را برگردانيم، چراکه ماليات بر ارزش افزوده بايد از سوي خودروساز پرداخت مي شد که به اشتباه از قطعه سازان دريافت شد.
وي اظهار داشت: بر اين اساس 11 جلسه در وزارتخانه و 34 جلسه در سازمان امور مالياتي و انجمن قطعه سازان برگزار شد تا توانستيم براي 80 درصد از اين شرکتها، بخشودگي ماليات بر ارزش افزوده را تاييد کنيم و البته اميدواريم که بتوانيم دريافت ماليات بر ارزش افزوده از قطعه سازان را براي هميشه از قانون مالياتي حذف کنيم.
به گفته عضو هيات مديره انجمن سازندگان قطعات خودرو، طي دو سال گذشته که تيراژ خودرو به شدت افت کرده است، خودروسازان اقدام به ايجاد رقيب براي قطعه سازان کرده اند که اين کار درستي در شرايط بحراني نيست. بلکه بايد قطعه سازان موجود را حمايت کرد.
وي همچنين از ضرورت اطلاع رساني مصوبات شوراي سياستگذاري خودرو که با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت برگزار مي شود به اعضاي انجمن قطعه سازان خبرداد و گفت: دو عضو هيات مديره انجمن سازندگان قطعات خودرو در شوراي سياستگذاري عضو هستند که بايد مصوبات اين شورا را با شفافيت اطلاع رساني کنند.
به نيا معتقد است که قطعه سازان کوچک و متوسط بايد در هيات مديره انجمن سازندگان قطعات خودرو عضو باشند تا بتوانند با حمايت و راهبري سازندگان بزرگ، مطالبات خود را پيگيري کنند، ضمن اينکه مشاوران قدر نيز مي تواند در اين زمينه ياري رسان باشد.
وي اظهار داشت: اکنون زمان کار و رسيدگي به مشکلات بخش توليد قطعه در کشور است و بايد هرچه سريعتر هيات مديره با انتخاب اعضا، فعال شوند.
READ LINK GO
I DREAMED MY WIFE CHEATED ON ME CHEATER CHEAT WOMEN
KAMAGRA ÁRA LINK KAMAGRA 100
REQUIP SPC LINK REQUIP THE KNIGHT
ATENOLOL DOZIRANJE READ ATENOLOL LIJEK
CONCORDE MAZSOFT.COM CONCORDIA

اخبار » عمومی » تعيين قيمت خودرو بدون حضور قطعه سازان؟
کد خبر : 298 تاریخ انتشار: 1393 اردیبهشت 30 0:34